Isnin, 9 Januari 2012

ITIK ASIA JADI TUMPUAN PEMINAT BURUNG DI CALIFORNIA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seekor itik yang mempunyai bulu berwarna perak dan hijau di kepalanya yang hanya dapat dilihat di Asia menjadi tumpuan para peminat burung dari seluruh AS dan Kanada di di Pusat Perlindungan Hidupan Liar Colusa di Lembah Tengah, California..

SEJUMLAH peminat burung mahu merakamkan gambar seekor itik Asia di Pusat Perlindungan Hidupan Liar Kebangsaan Colusa di California pada 8 Disember lalu.



FRESNO, Amerika Syarikat (AS) - Seekor itik yang hanya dapat dilihat di Asia menjadi tumpuan para peminat burung dari seluruh AS dan Kanada di di Pusat Perlindungan Hidupan Liar Colusa di Lembah Tengah, California.

Beberapa pegawai hidupan liar menyatakan, seekor itik jantan itu yang kerap dilihat di China dilihat buat kali pertama di kawasan tersebut pada 8 Disember lalu.

Seorang pegawai itu, Lora Haller berkata, sejak itu, ribuan peminat burung telah melihat itik tersebut.

Terdapat sedikit laporan mengenai kelibat haiwan itu di California iaitu pada 1969 di daerah Orange dan di daerah Lassen pada 2002 dan 2003.

Menurut Haller, setakat ini tidak diketahui bagaimana itik tersebut boleh berada di California sama ada ia datang dari Asia atau terlepas dari sebuah zoo persendirian.

Namun, burung tersebut kelihatan liar, katanya.

Itik selebriti itu mempunyai bulu berwarna perak dan hijau di kepalanya. - AP


Sumber: Kosmo! Online


P/S: Jauh betul itik tu merantau.. Hehehe.. ;)

Sekian, Wassalam

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Video (36) Informasi (25) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) Gusti (1) Personal (1)