:: TERHANGAT DI PASARAN ::

Isnin, 12 Disember 2011

HUKUM PAKAI SELUAR PENDEK

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kali ni nak kongsi sedikit info berkaitan keagamaan pula.. Boleh dikatakan dah jadi trend hari ni remaja lelaki memakai seluar pendek kan.. Macam zaman british dulu dulu la pula.. Hurmmm.. Salah ker memakai seluar pendek ni.. Salah ker? Untuk apa terikut-ikut sangat fesyen barat ni? Kiranya nampak Cool la ye.. Cool ker? Cool dekat dunia ni jelah kan.. Tapi kat sana nanti (Akhirat) macam mana?


Maka aku nak kongsi video dari Youtube ceramah dari Ustaz Akhar Idrus berkaitan hukum memakai seluar pendek ni.. Jom kita hayati bersama..







Haa.. Dah dengar? Faham kot apa yang ustaz sampaikan? Tak salahkan nak pakai seluar pendek, tapi kena la menutup aurat.. Yakni melebihi paras lutut tu.. Macam gambar dekat bawah ni..



Amacam? Okay apa pakai macam ni.. Boleh terima kot? Hehehe..


P/S: Sekarang ni bukan setakat budak muda aja.. Orang tua pun ada yang selamba pakai seluar pendek di khalayak ramai.. Siap keluar dengan anak bini lagi.. Hehehe..

Sekian, Wassalam

2 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

erk sungguh

dlm uma pakai sua senteng jela eh

lua pakai sua labuh

deen azmee berkata...

@Iffah Afeefah

hehehe.. betul tu chekgu.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Informasi (77) Kewangan (51) Unit Amanah (44) Video (36) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Takaful (5) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) PRS (2) Gusti (1) Kerjaya (1) Personal (1)