Selasa, 6 Disember 2011

ANGELINA JOLIE DISAMAN WARTAWAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Alahai.. Macam macam hal la.. Seorang wartawan dan penulis warganegara Crotia, James J. Braddock telah menyaman Aktres "Salt", Angelina Jolie.. Dia mendakwa plot cerita filem pertama arahan Jolie, "In The Land OF Bloof And Honey" meniru satu artikel yang ditulisnya pada tahun 2007..


Sumber: Yahoo




6 Dis – Aktres "Salt", Angelina Jolie telah disaman oleh seorang wartawan dan penulis warganegara Croatia, James J. Braddock yang mendakwa plot cerita filem pertama arahan Jolie, "In The Land Of Blood And Honey" meniru satu artikel yang ditulisnya pada tahun 2007.

Dipetik daripada Reuters, menurut saman yang difailkan di mahkamah persekutuan di Illinois itu, article Braddock dan plot filem yang turut ditulis oleh Jolie itu menceritakan kisah seorang mangsa rogol yang bekerja sebagai hamba di kem dipenuhi askar yang menganiaya dirinya.

"Karakter wanita tersebut telah didera dan dirogol berterusan oleh askar dan pegawai di kem tersebut. Pada masa yang sama, dia turut dipaksa menjadi hamba di ibu pejabat kem itu, satu tugas yang jarang sekali diberikan kepada tahanan," menurut petikan saman yang turut menyamai dengan jalan cerita filem Jolie itu.
Braddock yang turut menggunakan nama Josip J. Knezevic telah menuntut pelanggaran hak cipta, sekaligus meminta diadakan perbicaraan dan ganti rugi.

Sebelum ini, Jolie telah dilarang untuk mengadakan penggambaran di Bosnia selepas pelbagai laporan mengatakan filem tersebut mengisahkan seorang mangsa rogol jatuh cinta kepada penyerangnya. Namun permit filem diberikan selepas Menteri Kebudayaan Bosnia diberikan skrip untuk dipertimbangkan.

"In The Land Of Blood And Honey" akan ditayangkan di Amerika Syarikat pada 23 Disember 2011.


Sumber: Yahoo


P/S: Dunia artis macam ni la.. Ada saja gosip.. Hahaha..

Sekian, Wassalam

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Video (36) Informasi (25) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) Gusti (1) Personal (1)