:: TERHANGAT DI PASARAN ::

Selasa, 13 Disember 2011

KISAH PENJUAL BURGER DI HINA TUNANG SENDIRI DI X FRESH FM

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kali ni aku nak share satu rakaman video perbualan antara seorang pemuda yang dikenali sebagai Samad dengan tunangnya.. Sebenarnya dah lama kot pasal kisah si Samad dengan tunangnya ni.. Kalau korang pendengar setia siaran radio X Fresh FM (XFM) mesti pernah dengar perbualan diorang ni.. Ala segmen bersama Brother Love tu.. Pagi pagi mesti ada punya.. Topik perbualan video ni adalah mengenai kes putus tunang.. Kononnya tunang si Samad tu minta putus disebabkan status si Samad yang hanya bekerja sebagai penjual burger.. Jom layan dulu video ni dulu..

 Sumber: Google






Dah layan? Apa pendapat korang pasal isu ni? Bagi aku memang tak salah kalau perempuan tu nak pilih lelaki lain sebagai teman hidupnya kerana tidak yakin dengan status si Samad untuk menyaranya selepas berkahwin kelak.. Tapi tak payah la nak hina sampai macam tu sekali.. Apa ingat penjual burger tak boleh kaya ka huh! Mana tau entah sekarang ni si Samad tu dah jadi tauke burger paling kaya ka? Bagi aku Samad lupakan aja perempuan macam tu.. Bagi aku ramai lagi perempuan lain yang mungkin lebih sesuai untuk dia.. Anggap aja segala kenangan pahit manis bercinta dengan tunang dia tu dulu sebagai pengalaman untuk memilih pasangan hidup yang lebih baik lagi.. 


P/S: Aku berpegang pada ungkapan ni.. "Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, manakala lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat" Nak pasangan yang baik untuk diri kita maka berubah la dari sekarang..

Sekian, Wassalam

14 ulasan:

Mu Syuk berkata...

memang poyo perempuan ue~

ahsfantasy24 berkata...

Nikmat kekayaan atau kecantikan tu
adalah pnjaman yang Allah boleh
tarik bila-bila masa sahaja. Cari orang
yang betul-betul mencintai kita :)


Latest Post:
Manusia memang suka cerita tentang keburukan orang lain?

umie mia berkata...

hina menghina tidak akan mendatangkan apa2 faedah melainkan permusuhan dan penyakit hati.. jadi kena hindarkan perbuatan menghina ni ^_^
singgah dari segmen ben ^_^

sHiLaziZi berkata...

sangat materialistik tau pompuan tu..huh!!

anyway, thanks sbb sudi singgah jenguk blog sHiLaziZi..ni nak balas kunjungan la ni.. ;-)

siti kektus berkata...

kalau tak suka, cakap je lah tak suka. tak perlu lah di hina. aish.

Jia Nur Fizza berkata...

sian betul kat penjual beger tu...

Munnafendy berkata...

baru lepas dgr td kt fb. memang menyakitkan hati btul.

deen azmee berkata...

@Mu Syuk

dia ada hak tak nak terima si samad tu tapi tang bab hina status si samad sebagai penjual mmg tak patut la.. nampak sgt pompuan tu jenis materialistik..

deen azmee berkata...

@ahsfantasy24

hehehe.. betul tu.. kadang2 kita bertemu dgn pasangan yg tak berapa okay maybe sebagai ujian nak tengok kita macam mana.. tapi akhirnya InsyaAllah akan dipertemukan juga dgn pasangan yg sebaiknya utk kita.. dgn izin Allah juga.. :)

deen azmee berkata...

@umie mia

yup! betul tu.. hehehe.. :)

deen azmee berkata...

@sHiLaziZi

hurm.. tu la kan.. semoga lepas ni samad terus tabah perbaiki diri dia juga.. ala anggap aja segala kenangan dgn bekas tunang dia tu sebagai pengalaman dlm hidup.. hehe..

deen azmee berkata...

@siti kektus

hehe.. tu la kan.. ;)

deen azmee berkata...

@Jia Nur Fizza

tu la kan.. harap2 dia terus tabah utk perbaiki diri dia juga.. ala setiap manusia telah ditetapkan jodoh masing2.. sama ada cepat atau lambat je.. cuma kadang2 ujian dlm percintaan atau ketika bertunang nak menguji sama ada seseorang tu boleh hadapi atau tak.. huhu..

deen azmee berkata...

@Munnafendy

tu la kan.. just ckp je tak suka.. tak perlu nak hina sgt sampai mcm tu kan.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Informasi (77) Kewangan (51) Unit Amanah (44) Video (36) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Takaful (5) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) PRS (2) Gusti (1) Kerjaya (1) Personal (1)