Jumaat, 2 Disember 2011

PENGESAHAN STATUS HALAL "HP SAUCE & TOBASCO SAUCE"

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Sumber: Google

Salam hari Jumaat.. Sekadar nak berkongsi sedikit info dari kenalan di Facebook berkaitan pengesahan dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) tentang status halal HP Sauce dan Tobasco Sauce.. Kemungkinan ramai dah tahu kot.. Telah didedahkan oleh JAKIM pada bulan Oktober lepas..





Surat pengesahan bertarikh 31 Oktober 2011 ini telah menyatakan bahawa produk HP Sauce dan Tobasco telah dikesan mengandungi DNA babi oleh Jabatan Kimia Malaysia.. Keputusan Jabatan Kimia tersebut telah diterima pada 30 Jun 2011.. Oleh itu, kedua-dua produk ini adalah HARAM dimakan oleh orang Islam.. 


P/S: Nak beli barang pun rasa was-was sekarang ni.. Ada saja produk yang mengandungi bahan terlarang dimakan oleh orang Islam.. Hurmmm.. :(
Sekian, Wassalam

4 ulasan:

Alliyah berkata...

mahu check betul2 logo Halal Jakim.

ciK LyndaWawa berkata...

macam2 sekarang yang dah tak halal...

Udin berkata...

@Alliyah

betul tu.. benda makan ni tak bleh buat main2.. sebab jadi darah daging..

Udin berkata...

@ciK LyndaWawa

hurmmm.. tu la kan.. kita nak beli pun rasa was was.. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Video (36) Informasi (25) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) Gusti (1) Personal (1)