:: TERHANGAT DI PASARAN ::

Sabtu, 18 Ogos 2012

VIDEO: ZAKAT

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hurm.. Sekejap sahaja kan dah sampai penghujung bulan Ramadhan.. Rasa sedih pun ada nak berpisah dengan bulan yang penuh rahmat ni.. Harap harap dapat bertemu lagi dengan Ramadhan tahun depan pula jika dipanjangkan umur.. Macam mana persiapan raya korang? Kepada yang bakal pulang ke kampung tu hati-hati la ketika memandu ye.. Takut jadi tragedi pula nanti.. Ingatlah orang yang tersayang ye..

Okay.. Kali ni aku nak kongsi pasal zakat fitrah pula.. Sebelum ni aku dah kongsi video tentang kelebihan bulan Ramadhan, ibadat malam dan tarawih serta Lailatul Qadar kan? Tahukah korang bahawa masih ada dikalangan masyarakat kita yang keliru tentang waktu untuk membayar zakat fitrah ni.. Mereka beranggapan waktu untuk membayar zakat fitrah hanya pada pagi raya sahaja yakni sebelum menunaikan solat sunat hari raya Aidlifitri.. Sebenarnya salah tanggapan tu ye.. Nak tahu lebih lanjut tentang waktu membayar zakat fitrah ni sila layari klip video ni.. Layan.. Hehehe.. ;)








Sumber: http://www.etiqa.com.my


P/S: Korang dah bayar zakat fitrah? Kalau belum cepat cepat la bayar ye..


Sekian, Wassalam

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Informasi (77) Kewangan (51) Unit Amanah (44) Video (36) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Takaful (5) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) PRS (2) Gusti (1) Kerjaya (1) Personal (1)