:: TERHANGAT DI PASARAN ::

Sabtu, 31 Disember 2011

SAMAN TALI PINGGANG BELAKANG BERMULA 1 JANUARI 2012

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Tindakan menyaman pemilik kenderaan akan diambil pihak berkuasa sekiranya didapati gagal menggunakan tali pinggang keledar depan atau belakang kerana tempoh pengecualian tiga tahun akan tamat bermula jam 12 tengah malam 1 Januari 2012..


KEMALUAN BUDAK LIMA TAHUN DI TOREH IBU ANGKAT

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun dimasukkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, kerana mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan selain kesan torehan pada kemaluan, dipercayai akibat didera ibu angkatnya sejak beberapa bulan lalu..


LESEN MEMANDU AUTOMATIK DILAKSANAKAN MEI 2012

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Mulai bulan Mei tahun depan, lesen memandu automatik akan dilaksanakan di seluruh negara.. Kurikulum memandu baru yang akan dilaksanakan ini akan membolehkan pelajar kelas memandu untuk belajar memandu dan mengambil ujian dalam transmisi automatik..


SEMBILAN KEPALA BABI DEPAN MASJID AL FALAH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Penduduk Islam di Taman Desa Jaya, Johor Bahru, gempar apabila sembilan kepala babi ditemui dalam dua kejadian berasingan di luar pintu Masjid Al Falah..


SELEBRITI SESAT MENGAKU RASUL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang selebriti terkenal tanah air telah didakwa menyebarkan fahaman sesat dengan mengaku dirinya rasul, mampu mengampunkan dosa pengikut, tsunami berlaku atas kuasanya dan menafikan kewajiban menunaikan solat serta puasa..


NENEK TERPERANGKAP DALAM KERETA NEKAD UNTUK POTONG KAKI SENDIRI

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang nenek dikenali sebagai Deborah yang terperangkap dalam keretanya yang terbalik akibat kemalangan pada Hari Krismas lalu, begitu terdesak untuk melepaskan diri hingga terfikir untuk memotong kakinya sendiri..

DEBORAH

Jumaat, 30 Disember 2011

PENDIDIK KEMARUK RAKAM AKSI PELAJAR LELAKI MANDI

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang pendidik, Patrick J Lott, 54, didakwa menggunakan kamera litar tertutup untuk merakam aksi pelajar lelaki mandi di sekolah tinggi Katolik selama tiga tahun.

LOTT... tidak merayu.

POLIS GESA SELESAI SEGERA ISU GANGGUAN HANTU KAK LIMAH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Entri ni adalah sambungan tentang isu lembaga hantu Kak Limah yang mengganggu keluarga Mazlan Ali.. Sini, Sini, Sini, dan Sini.. Kisah keluarga yang didakwa diganggu lembaga yang persis hantu Kak Limah telah mendapat perhatian pihak polis.. Setelah disiasat isu ni tiada kaitan dengan unsur jenayah.. Pihak polis meminta keluarga Mazlan Ali segera mencari jalan penyelesaian bagi menyelesaikan isu gangguan ni..


LULU CALDINA REVIEW BLOG SAYA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kali ni aku sekali lagi nak join segmen dari Lulu Caldina.. Segmen kali ni cik Lulu akan review blog yang terpilih.. 5 blog sahaja yang bakal dipilih oleh cik Lulu.. Aku harap blog aku terpilih..

PADERI BERGADUH SEMASA MENYAPU LANTAI GEREJA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sejumlah paderi melibatkan kumpulan paderi dari Armenia dan Greece Ortodoks bergaduh semasa membersihkan dengan penyapu lantai gereja Nativiti di Baitulaham, Palestin, yang dipercayai tempat kelahiran Nabi Isa..

Paderi-paderi Armenia dan Greece Ortodoks bergaduh di Gereja Nativiti di Baitulaham, Palestin kelmarin. - AP

HOTEL AIS PERTAMA TIMUR EROPAH DI TASIK GLASIER BALEA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hotel of Ice yang terletak berhampiran tasik glasier Balea di kawasan Pergunungan Fagaras merupakan hotel pertama seumpamanya di Timur Eropah.. Hotel ini menawarkan pengalaman dan suasana 'sejuk beku' apabila hampir keseluruhan struktur binaannya dihasilkan daripada ais..

Seorang pelanggan hotel ais sedang mengambil gambar pasangannya ketika menginap di hotel itu yang terletak berhampiran tasik glasier Balea di kawasan Pergunungan Fagaras, semalam. - AGENSI

DUA BERADIK KEBULUR DIRANTAI BAPA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kesian budak budak ni.. Sampai hati bapa diorang bertindak sampai macam tu sekali.. Dua beradik yang berusia dua tahun dan enam tahun telah menjadi menjadi mangsa dera bapa mereka yang tergamak mengikat kaki mereka dengan rantai besi di dalam tandas rumah sebelum keluar pergi bekerja..


Khamis, 29 Disember 2011

LELAKI MAUT JATUH DALAM MESIN PENGISAR

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang lelaki, Shuhaimi Mohamad Ariffin, 38, maut selepas terjatuh ke dalam mesin pengisar tandan kelapa sawit di sebuah kilang di Kampung Padang Gajah, Taiping..


WANITA BERZINA DIHUKUM GANTUNG

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pihak berkuasa Iran akan meneruskan rancangan menjalankan hukuman mati ke atas seorang wanita, Sakineh Mohammadi Ashtiani, atas kesalahan berzina dalam kes yang dicemari campur tangan masyarakat antarabangsa..


GANGGUAN HANTU KAK LIMAH MAKIN TERUK

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Entri ni adalah sambungan tentang isu lembaga hantu Kak Limah yang mengganggu keluarga Mazlan Ali.. Sini, Sini dan Sini.. Alhamdulillah.. Kerisauan lima sekeluarga dari Kampung Temilang, Pengkalan Berangan, Marang, tehadap gangguan misteri lembaga wanita berambut panjang menyerupai hantu Kak Limah sejak beberapa minggu lalu, bakal berakhir, setelah menerima panggilan daripada seorang lelaki bergelar ustaz dari Hulu Selangor yang sudi tampil membantu keluarga ni..


ROBIN HOOD ALAF BARU?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Siapa tak kenal dengan Kumpulan penggodam antarabangsa, yang dikenali sebagai Anonymous ni bukan? Sebelum ni mereka telah berjaya mengodam beberapa laman sesawang milik kerajaan Malaysia.. Kali ni mereka telah berjaya mencuri maklumat kad kredit syarikat keselamatan Stratfor yang berpusat di Amerika Syarikat (AS).. Hasil maklumat yang dicuri itu telah disumbangkan kepada beberapa pertubuhan amal..


REL KERETA API DI TENGAH-TENGAH DESA KHAM THIEN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sebuah desa yang dikenali sebagai Kham Thien dianggap antara yang paling berbahaya buat para penghuninya kerana bangunan kediaman terletak di kiri dan kanan amat dekat dengan landasan kereta api sepanjang 200 meter..

SEORANG wanita menyembur air di kawasan rumahnya dekat landasan kereta api di Desa Kham Thien, Hanoi kelmarin.

PROJEK LAPANGAN TERBANG TERTINGGI DI DUNIA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

China akan memulakan pembinaan lapangan terbang tertinggi di dunia yang akan menelan kos sebanyak 1.8 bilion yuan (RM888 bilion) dan dijangka siap dalam tempoh tiga tahun..

LAKARAN artis mengenai projek lapangan terbang tertinggi di dunia yang akan dibina di negeri Naggu, China pada tahun depan. - AGENSI

Rabu, 28 Disember 2011

MAHKAMAH ARAH UJIAN DARA SECARA PAKSA KE ATAS TAHANAN WANITA DIHENTIKAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Beratus-ratus aktivis yang berada di dalam mahkamah, bersorak selepas keputusan mahkamah mengarahkan ujian dara secara paksa ke atas tahanan wanita di penjara tentera dihentikan..


HONDA LUPUS 1,055 KERETA TERJEJAS BANJIR

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pengeluar kereta Jepun, Honda, mula melupuskan sebanyak 1,055 kereta jenama itu yang terjejas semasa banjir melanda Thailand, bagi memastikan tidak ada kereta yang rosak dijual kepada pengguna..

Sebahagian kereta Honda yang rosak akibat banjir dikumpulkan untuk dilupuskan di kilang Honda di Ayutthaya, wilayah tengah Thailand, semalam. - AGENSI

JUARA OLIMPIK DIDAKWA ROGOL REMAJA DI HOTEL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Bekas juara Olimpik dua kali, Masato Uchishiba, 33, didakwa merogol seorang remaja di sebuah hotel.. Dia pernah memenangi pingat emas bagi kategori 66 kilogram dalam Sukan Olimpik 2004 dan 2008..


ORANG MINYAK MENGGANAS DI KAMPUNG LAKSAMANA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Gara-gara trauma akibat diganggu orang minyak selama lima hari berturut-turut, sebuah keluarga di Kampung Laksamana terpaksa meninggalkan rumah mereka buat sementara waktu..


JUSTIN BIEBER HADIAH KERETA JENAMA MUSTANG KEPADA RAKAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Penyanyi remaja popular, Justin Bieber, 17 tahun, memberi kejutan kepada seorang rakan rapat zaman kanak-kanaknya, Ryan Butler, dengan menghadiahkan sebuah kereta jenama Mustang berwarna putih ketika pulang ke kediamannya di Stratford di Ontario, Kanada sempena musim cuti Krismas..

Bieber menghadiahkan kereta jenama Mustang kepada Ryan Butler yang merupakan rakan semasa zaman kanak-kanaknya. – AGENSI

KERETA DIKERUMUNI HARIMAU SIBERIA LAPAR

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sejumlah harimau mendekati sebuah kereta pacuan empat roda dinaiki oleh kakitangan yang menjaga harimau itu untuk melemparkan ayam mati kepada haiwan tersebut di Taman Hutan Harimau Siberia, China..

SEJUMLAH pelancong yang menaiki sebuah bas menyaksikan beberapa ekor harimau Siberia cuba untuk menangkap seekor ayam mati (dalam bulatan) di Taman Hutan Harimau Siberia di Harbin, China semalam.

Selasa, 27 Disember 2011

PULANGKAN SEMULA BARANG HANTU KAK LIMAH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Entri ni adalah sambungan kepada isu tawaran khidmat usir hantu Kak Limah di Marang.. Mazlan Ali mengambil keputusan untuk memulangkan semula semua barang yang diambil dari rumah pusaka ayahnya setelah segala saranan daripada pemanggil yang menghubunginya untuk mengusir hantu Kak Limah tersebut gagal..


BUKU LAMA DIMAKAN ANAI-ANAI DIPAMERKAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Buku-buku dan manuskrip lama yang rosak akibat terbakar, peperangan dan dimakan anai-anai dipamerkan di sebuah muzium di Institut Pemuliharaan dan Pemulihan Buku-Buku Rosak..

SEBUAH buku yang mengandungi lubang akibat dimakan anai-anai dipamerkan di Institut Pemuliharaan dan Pemulihan Buku-Buku Rosak pada 20 Disember lalu.

KERETA API PALING LAJU DUNIA?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

KERETA api laju generasi baru siri CRH buatan China bakal menjadi kereta api paling laju di dunia.. Kereta api ni mampu mencapai kelajuan 500 kilometer sejam..

Kereta api laju generasi baru China ini mampu mencapai kelajuan 500 kilometer sejam. – REUTERS

VIDEO CINTA MUKA BUKU VERSI ISLAM

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hurmmm.. Banyak betul versi lagu cinta muka buku ni.. Sebelum ni dicover kepada lagu putus di twitter.. Pernah dengar? Tak pernah? Takpe ce cuba cari dekat Youtube tu.. Mesti jumpa punya.. Kali ni lagu cinta muka buku ni dicover kepada versi Islam pula.. Dah layan? Bagi aku boleh la..


PAMERAN KERETA FILEM JAMES BOND

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Muzium Kenderaan Negara United Kingdom di Beaulieu bakal mengadakan pameran kereta yang dilaporkan yang terbesar seumpamanya di dunia dan akan menampilkan 50 model kenderaan daripada filem-filem James Bond..

BEBERAPA model kereta yang digunakan dalam filem James Bond yang terbabit dalam pameran di Muzium Kenderaan Negara United Kingdom. - AGENSI

BUDAK PEREMPUAN 4 TAHUN PARAH DIBAHAM ANJING BAPA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang budak perempuan, Jorja Caze-Ramscar, berusia empat tahun cedera parah selepas diserang anjing Alaska peliharaan bapanya yang dinamakan sebagai Luna..

NGERI...Luna yang mencederakan Jorja (gambar kecil).

BAPA CIPTA BASIKAL GERGASI UNTUK HADIAH ANAK

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang bapa, Zhang Yali, berusia 49 tahun, menghabiskan masa selama dua bulan untuk mencipta sebuah basikal gergasi bersama seorang rakannya sebagai hadiah untuk anak lelakinya yang berusia 25 tahun dan bekerja sebagai kartunis sambilan di Shenzhen, wilayah Guangdong..

ZHANG YALI menguji basikal gergasi ciptaannya di luar sebuah rumah gudang yang disewa di Jilin, China kelmarin.

TAWARAN KHIDMAT USIR HANTU KAK LIMAH DI MARANG

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Entri kali ni adalah kesinambungan tentang isu Hantu Kak Limah Mucul di Marang.. Disebabkan pendedahan tentang kemunculan lembaga yang persis Hantu Kak Limah dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah sebelum ni.. Kini Mazlan Ali, 55, dihujani panggilan telefon dan SMS menawarkan khidmat untuk mengusir lembaga Hantu Kak Limah tersebut..


Isnin, 26 Disember 2011

BURUNG MERPATI BOLEH MENGIRA?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Burung merpati boleh mengira? Biar betul ni? Menurut kajian dari Dr. Damian Scarf dari Universiti Otago, New Zealand, burung merpati boleh membezakan nombor dari satu hingga sembilan dan menyusun nombor-nombor tersebut mengikut urutan.. Dasyat bukan?

Burung merpati diuji dalam satu penyelidikan oleh universiti otago, new zealand. - AGENSI

VIDEO BUDAK LELAKI 3 TAHUN HAFAL AL-QURAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Sekadar berkongsi satu video tentang budak lelaki yang baru berusia tiga tahun mampu membaca dan menghafal Al-Quran dengan lancar..


VIDEO WANITA BERUSIA 30 TAHUN UMPAMA BAYI 9 BULAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pelik tapi benar.. Siapa sangka Maria Audete do Nascimento yang kelihatan seperti kanak-kanak berusia sembilan bulan ni sebenarnya telah berusia 30 tahun.. Tak percaya? Wanita ni berasal dari Brazil dan dilahirkan pada 7 Mei 1981.. Beliau dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin di Ceara, Brazil..


KASUT BERMOTOR BAKAL DIJUAL DI PASARAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Menarik! Sepasang kasut bermotor dikenali sebagai spnKiX yang mampu membawa pemiliknya sejauh tiga hingga lima kilometer bakal dijual di pasaran.. Kasut bermotor ni boleh mencapai kelajuan 16 kilometer sejam dan kelajuannya dikawal melalui alat kawalan jauh..

Seorang model mencuba kasut bermotor (gambar kecil) yang bakal dijual di pasaran dunia pada Februari 2012. - AGENSI

PROTES SEPARUH BOGEL AKTIVIS HAIWAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pelik tapi benar.. Empat aktivis hak haiwan antarabangsa PETA mengadakan demonstrasi separuh bogel dengan mewarnakan badan mereka bagi menggesa orang ramai supaya memberi 'kelegaan' kepada haiwan dengan tidak memakai pakaian yang diperbuat daripada kulit binatang pada musim cuti Krismas tahun ini..

AKSI empat aktivis PETA semasa melakukan demonstrasi di Hollywood, California kelmarin.

LAMBANG MIRIP KALIMAH ALLAH PADA PUNTUNG ROKOK

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang lelaki dikenali sebagai Junaidi Jusoh, 25, mendedahkan penemuan lambang menyerupai kalimah ALLAH SWT yang terdapat pada puntung rokok yang dijumpai dalam bekas habuk rokok..


Ahad, 25 Disember 2011

KEPULANGAN ASKAR AMERIKA SYARIKAT DISAMBUT DENGAN TEMBAKAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang askar Amerika Syarikat (AS), Christopher Sullivan, 22, berada dalam keadaan kritikal selepas ditembak ketika pulang ke tempatnya.. Beliau merupakan askar yang terselamat dalam pengeboman bunuh diri semasa berkhidmat di Afghanistan..


PASANGAN KAYA CHINA LANGGAR UNDANG-UNDANG LAHIR 8 ANAK?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sepasang suami isteri kaya, yang mempunyai lapan bayi, dengan bantuan dua ibu tumpang, boleh disaman kerana melanggar undang-undang perancang keluarga yang ketat yang membenarkan setiap pasangan mempunyai hanya seorang anak..


ORANG RAMAI BERGADUH UNTUK DAPATKAN KASUT AIR JORDAN NIKE?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Fuh! Dasat juga penangan kasut bola keranjang Air Jordan terbaru keluaran Nike ni.. Orang ramai berebut untuk mendapatkan kasut tersebut hingga menyebabkan berlaku kekecohan di banyak kedai seluruh AS..

KASUT Air Jordan yang baru dibeli dipamer di depan orang ramai di luar sebuah kedai kasut Nike di bandar raya San Francisco kelmarin.

HANTU KAK LIMAH MUNCUL DI MARANG

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hohoho.. Biar betul ni? Hantu Kak Limah muncul di Marang wei.. Lima sekeluarga tertekan dan ketakutan akibat diganggu lembaga wanita tua berambut panjang persis watak hantu Kak Limah dalam filem komedi Hantu Kak Limah Balik Rumah yang mencetus fenomena dalam dunia perfileman negara.


JURURAWAT DIPECAT TUTUP MULUT PESAKIT DENGAN PITA PELEKAT

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Dua jururawat di unit rawatan rapi sebuah hospital di Utah dipecat kerana menutup mulut seorang pesakit wanita, Penny Artalejo, dengan pita pelekat dan berjenaka mengenai kejadian itu..


Sabtu, 24 Disember 2011

LELAKI TERKAYA TAIWAN IKRAR MAHU DERMA 95% HARTA KEKAYAAN UNTUK AMAL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Lelaki terkaya Taiwan, Samuel Yin, 60, telah berikrar akan menderma 95 peratus harta kekayaannya kepada pertubuhan amal apabila dia mati kelak..


PESAKIT MAUT AKIBAT ALAT KELAMIN PUTUS DIGIGIT TIKUS

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Siyes ngeri.. Seorang pesakit radang paru-paru (Pneumonia) dikenali sebagai Arun Sandhukh, 53, dipercayai telah maut setelah mengalami pendarahan teruk akibat alat kelamin lelakinya putus digigit tikus di sebuh hospital kerajaan di Kolkata..


GADIS TUNGGU SPM JADI GRO?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Alahai.. Banyak keja lain ada.. GRO juga yang dipilih.. Hurmmm..Tiga gadis lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mengisi masa lapang menunggu keputusan peperiksaan dengan bekerja sebagai pegawai perhubungan pelanggan (GRO)..

SEBAHAGIAN wanita dipercayai GRO ditahan dalam satu operasi di sebuah pusat hiburan diDamansara Perdana, Petaling Jaya kelmarin.

LELAKI HILANG CUPING TELINGA ANGKARA WANITA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kesian.. Seorang pekerja di pusat membeli-belah, Mohd Ridzuan Jusoh, 21, putus telinga kiri dan mendapat 50 jahitan pada badan setelah dia dicederakan menggunakan parang oleh seorang lelaki yang tidak dikenali.. Motif insiden ni berlaku hanya disebabkan kes cemburu semata-mata..


BUDAK PEREMPUAN TSUNAMI HILANG 8 TAHUN DITEMUI HIDUP

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seorang kanak-kanak perempuan dikenali dengan nama Mary Yuranda yang dipercayai maut dalam tsunami yang menyerang Indonesia lapan tahun lalu telah kembali semula ke rumahnya di perkampungan kecil di Aceh Barat dalam keadaan selamat..

YURANDA (tengah) berbaring di atas katil, sambil diperhatikan Yusnidar (kanan) dan seorang anggota keluarga di rumah mereka di Meulaboh, Aceh semalam.

MISTERI BATU AJAIB DI BATU SANGKAR

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Pelik tapi benar.. Kemuculan sebuah batu ajaib yang diberi nama angke-angke di Batu Sangkar, Sumatera Barat menambahkan lagi keunikan daerah tersebut yang sememangnya terkenal dengan keindahan alamnya.. Batu ajaib ni dikatakan boleh menjadi terlalu berat dan ringgan seperti kapas mengikut keyakinan orang yang cuba mengangkatnya..

Seorang wanita cuba untuk mengangkat batu ajaib ini di Batu Sangkar, Sumatera Barat.

IBU TERGAMAK BIARKAN ANAK BERKHALWAT DENGAN TEMAN LELAKI?

Assalamualaium & Salam Sejahtera

Hurmmm.. Macam macam hal.. Seorang ibu tergamak membiarkan anak perempuanya berkhalwat dengan teman lelakinya..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MENU ::

Dunia (142) Tempatan (90) Informasi (77) Kewangan (51) Unit Amanah (44) Video (36) Artis (22) Gosip (17) Pelik (16) Misteri (14) Seram (12) Filem (10) Gambar (10) Agama (9) Muzik (9) Atlet (8) Band (7) Raja Lawak (7) Lirik (6) Segmen (6) Sukan (6) Takaful (5) Kesihatan (4) Bloglist (3) Bola Sepak (3) Hukum (3) Produk (3) Ajaib (2) Blog (2) Blogger (2) Blogging (2) Novel (2) PRS (2) Gusti (1) Kerjaya (1) Personal (1)